אין כמו תקופת החגים, האווירה החגיגית יוצר מצב רוח מרומם לרבים מאיתנו, מבין המאפיינים של החגים הופעות לילדים הן הבולטות ביותר במיוחד בחג החנוכה, הפורים והפסח. כבר שנים רבות ובהתאמה לכל חג מתקיימות הופעות לילדים כדוגמת הפסטיגל ומחזות זמר שמתחרים בפסטיגל על לב הקהל ועוד הצגות שמשנה לשנה הופכות להיות גרנדיוזיות יותר ויותר. כוכבי הילדים השונים מככבים בין ההצגות השונות לבין הופעות לילדים  ומושכים אליהם צופים רבים, אולם כדאי שתכירו הופעות לילדים נוספות שיכולות להיות מהנות ביותר עם פחות רעש מסביב, הכוונה להופעות של אמנים שונים כגון אמני קסמים, אומני בלונים ועוד. הופעות לילדים לא חייבות להיות מורכבות מידי הרי שכל פסטיגל כרוך הלוגיסטיקה מורכבת ומעייפת למדי.

אילו סוגי הופעות יש?

כאמור לא חייבים להיצמד לפורמט הקבוע שבו בחנוכה חייבים ללכת לפסטיגל אם כי זו אטרקציה מדהימה לילדים אלא ניתן ללכת ולצפות בהופעות מעניינות כגון הופעות של קוסמים, אמני בלונים והצגות מקומיות בעלות נושאים שונים המתאימים לגיל הילדים. מגוון הופעות לילדים כולל את הסוגים הבאים:

פסטיגל – מבין המופעים המרכזיים והמובילים בארץ, נושא המופע מכיל קישורים לשירים אותם שרים כוכבי הילדים המוכרים, המופע מחולק ל 2 חלקים בהם המשתתפים שרים שירים המתקשרים אחד לשני על ידי הנושא המרכזי ואילו החלק השני מיועד יותר להורים המלווים בו שרים הזמרים שירים של אמנים או מחוות לאומנים שונים.

מחזות זמר – סוג מופע זה משלב מחזה ושירה, מכיל סיפור נושא מרכזי  ולכל אורך המופע השחקנים / זמרים שרים שירים. קיימים מחזמרים רבים ומגוונים וניתן לבחור מביניהם את מה שהכי מתאים לגיל הצופים.

הצגות תיאטרון – הצגות המבוססות על סיפור בו השחקנים מציגים את העלילה לצופים, הצגות ילדים לרוב מבוססות על סיפורי ילדים.

הופעות אמן – אלו הופעות לילדים המבוצעות לרוב על ידי אמן מרכזי אחד, לעיתים יש לאמן עוזרים. הופעות אלו מותאמות לילדים וגם הם סובבים סביב נושא מרכזי אחד. בין המופיעים יש קוסמים, אומני בלונים, ליצנים וסטנדאפיסטים. יש גם הופעות שכוללות מערך שלם המשלב את הצובים בהופעה כך כולם נהנים גם מההופעה וגם מעצם העובדה שהם חלק ממנה.

הופעות לילדים שמשתפים את הקהל

כאמור יש לא מעט הופעות לילדים אולם לא תמיד הופעות אלו משתפות את הקהל ולכן לא תמיד הקהל (שברוב המקרים מורכב מילדים קטנים) יכול לשבת בסבלנות עד תום המופע ומה שקורה בדרך כלל שאם המופע אינו מספיק מלהיב או מעניין הילדים מתחילים להשתעמם וההופעה מופרעת על ידם, לכן ההמלצה היא תמיד להעדיף הופעות לילדים שמשתפות את הצופים והופכות אותם להיות חלק מהם כן מובטח שההופעה תהיה מיוחדת ומעניינת יותר. לרוב הופעות כאלו שמשתפות את הצופים הן הופעות של אומנים כדוגמת קוסמים, ליצנים או בלונאים שההופעה שלהם בנויה סביב העניין של שיתוף הקהל תוך כדי, וההופעה לרוב תגרום לכל הצופים ליהנות יותר ולהיות מעורבים יותר. הופעות כאלו כדאי לשלב באירועים כגון ימי הולדת וחגיגות נוספות בהם יש קהל. מופע עם בלונים לדוגמה הינו מופע מעניין שמשלב צחוק והנאה יחד עם הצופים המופע כולל מעין מיני סדנא בה המשתתפים לומדים כיצד ליצור דמות מבלונים.

צריכים עזרה? אשמח לחזור אליכם